Eko mama: chusta do noszenia dzieci. Chętnie sprzedam!


Chciałam być choć trochę eko mamą....moją ekologiczną przygodę miała zapoczątkować chusta do noszenia dzieci. Po tygodniach zastanawiania i szukania opinii którą chustę wybrać: tkaną, elastyczną czy może kółkową podjęłam decyzję. Elastyczna. Kolejne tygodnie spędziłam na wybieraniu producenta, koloru, sklepu internetowego. I tak będąc w 7 miesiącu ciąży stałam się właścicielką takiej oto chusty elastycznej firmy LennyLamb:


http://pl.lennylamb.com/

Dlaczego zdecydowałam się na chustę?

Zalety dla dziecka:
Oczywiście bazując na artykułach w sieci, które zapewniają, iż chustowanie dziecka ma wiele dobrych stron. Podstawową zaletą jest fakt, że maluch cały czas jest przytulony do swojej mamy. Dzięki temu staje się spokojniejszy, emocjonalnie szybciej dorasta, a także poznaje świat z naszego wysokiego poziomu. Chusta pomoże też przy kolkach i ząbkowaniu- maluchowi będzie łatwiej je znieść. Przy kolkach bardzo pomocne jest masowanie brzuszka co zdecydowanie ma miejsce podczas noszenia. Noszenie w chuście powoduje, że dziecko lepiej śpi (czas snu się wydłuża, a sam sen przychodzi szybciej); mniej płacze; maluch jest zdrowszy, szybciej przybiera na wadze, ma lepiej rozwiniętą koordynację i mięśnie, a także poczucie równowagi.
Powyższe zalety są zbiorem informacji z różnych źródeł i nie są moimi osobistymi doświadczeniami. 

Zalety dla noszących:
Chusta to nie tylko dobrodziejstwo dla wygodnickich maluchów. Z pewnością jest bardzo komfortowe mieć dwie ręce wolne, w sklepie nie martwić się czy wózek zmieści się pomiędzy półkami, nie bać się korzystania z autobusów czy innych środków komunikacji, a także nie mieć schodów za wroga numer jeden. Do tego rodzic jest rozanielony mając tak blisko swojego bobasa.
Kolejną ogromną zaletą jest bliskość naszego malca bez obciążania kręgosłupa. Dzięki chuście nasze plecy są odciążona, a nasze ramiona nie mdleją ze zmęczenia. Ciężar równomiernie się rozkłada na biodra, plecy i ramiona.
W chuście możemy nosić dziecko zarówno poziomo jak i pionowo, a mamy karmiące mogą szybko zaspokoić głód malucha co niewątpliwie jest bardzo dużym atutem.

Dla jakiego malucha?

Ja wybrałam chustę elastyczną, ponieważ nie wyobrażałam sobie nosić Leona kiedy on będzie ważył 10,15 kilogramów. Wyczytałam więc, że ten typ chusty nadaje się dla dzieci od urodzenia do momentu kiedy osiągną one wagę 9,10 kilogramów. Pomyślałam wtedy 9 kilogramów to przecież tak dużo, pewnie ponoszę Leona rok jak nie więcej. Tak, tak 9 kilo, Leon już waży ponad 6 więc moje wyobrażenie się trochę zmodyfikowało:). Szukając informacji do napisania tego posta znalazłam trochę inne dane i tu zacytuję: "wielu rodziców odczuwa dyskomfort nosząc duże dziecko (powyżej 8 kg.) w chuście elastycznej, ponieważ obciążony materiał ma tendencje do rozciągania się przy każdym kroku, co powoduje, że dziecko "sprężynuje" nadmiernie obciążając ramiona noszącego. Dlatego też nie zalecamy stosowania chust elastycznych do noszenia dzieci ważących powyżej 8 kg."* Tym samym jeszcze bardziej umocniłam się w mojej decyzji o sprzedaży chusty. 

Elastyk polecany jest dla tych, którzy kilka razy w ciągu dnia wyjmują i wkładają dziecko, a nie są na tyle cierpliwi by za każdym razem wiązać chustę na nowo. 

Jak wiązać?

Wiązań chusty elastycznej jest kilka. Dokładną instrukcję jak zawiązać chustę znajdziemy na płycie, dołączonej do zakupu. Również na youtubie jest bardzo dużo filmików zawierających instrukcję wiązania. Oczywiście trzeba kilku dni cierpliwości i treningu by nabrać wprawy. Ale to z pewnością nic strasznego przecież bardzo dużo mam nosi maluchy w ten sposób i one też na początku uczyły się wiązać. Jeżeli nie z płyty, nie z youtube'a, wiązań nauczymy się także na warsztatach czy w szkole chustonoszenia. Pod tym linkiem znajdziecie filmiki z też z dokładnymi instrukcjami "jak wiązać"-> klik. Pod linkiem znajduje się także filmik jakiego wiązania użyć dla niemowlaka do 3 miesiąca życia.

Moja chusta

Ja wybrałam chustę elastyczną firmy LennyLamb-Sugilit. Przy wyborze producenta sugerowałam się bardzo dobrymi opiniami na forach. Standardowy rozmiar tych chust to 5 metrów (L). Na ich stronie wyczytałam, iż osoby noszące rozmiar ubrania S,M,L mogą spokojnie zamówić rozmiar M (4,5 metra) by uniknąć kilkukrotnego wiązania nadmiaru materiału wokół siebie. Tak też zrobiłam. Jeżeli nie jesteśmy pewni jaki rozmiar powinniśmy wybrać dla siebie, na stronie LennyLamb podany jest adres email, na który możemy napisać w celu uzyskania pomocy z rozmiarem. Należy pamiętać, iż dla bezpieczeństwa dziecka musi ono być "owinięte" trzema warstwami materiału. Mój elastyk jest w kolorze fioletowym, firma gwarantuje, iż użyte barwniki w niczym nie szkodzą naszemu dziecku- nie zawierają metali ciężkich i substancji szkodliwych. Potwierdzone jest to także atestem producenta "Bezpieczne dla Dziecka". Materiał, z którego wykonana jest chusta to przewiewna łatwo układająca się dzianina, równocześnie solidna i pozwalająca na noszenie dziecka w bardzo wygodny sposób. 

Skoro tak wszyscy zachwalają to dlaczego chce ją sprzedać?

Moja chusta jest nieużywanym, kolejnym Fasolowym gadżetem, który leży w szafie. Szkoda mi by leżała i nikomu nie posłużyła. Z racji tego, że mój synek jest już 6-cio kilowym bobasem i skoro do tej pory nigdy go w niej nie nosiłam to chyba nadszedł czas by chustę sprzedać. Kolejnym argumentem za sprzedaniem jest fakt, iż Pan J. nie chce nosić Leona w chuście, a kiedy przymierzył się do nosidła to uśmiech nie schodził mu z ust. Więc żeby samej nie dźwigać naszego klocuszka, bardzo mocno zastanawiamy się nad zakupem nosidła. 

Chętnych do zakupu zapraszam do kontaktowania się ze mną drogą mailową.

kraftsylescilsa@gmail.com


Poniżej zdjęcia mojej chusty. Na wszystkie pytania i wątpliwości odpowiem w komentarzach lub mailem. 





Jak już pisałam do chusty dołączona była płyta, którą mam i dołączę.

UWAGA EDIT: CHUSTA SPRZEDANA!


*zdjęcie i informacje znalazłam na: pl.lennylamb.com, kangurkowo.pl i szkolachustonoszenia.pl

**cytat pochodzi z kangurkowo.pl


Miłego weekendu,
Lescils

Agata (lescils)

Jeżeli masz jakieś pytania lub po prostu spodobał Ci się mój wpis, koniecznie daj mi o tym znać :).