DIY: Uszyj poduszkę- chmury i gwiazdy. Wzór do pobrania.


Poduszki..., do spania do siedzenia do ozdoby, do masowania, do grzania, karmienia i pomagania po porodzie (podobno). W różnych wzorach, kształtach, z różnych materiałów- już od małego towarzyszą nam wszystkim. Do tego sprawiają, że portfel staje się uboższy o kilkanaście złotych polskich. Dzisiaj o poduchach, ale nie takich zwykłych, tylko o największym hicie wśród Mam: poduchach gwiazdach i chmurach. Chyba każda z nas- Matek Polek,  urządzając pokoik dla swojego maleństwa trafiła gdzieś w internecie (i nie tylko) na takie cudeńka. Jednak kiedy sięgnęła po jakże wymyślną, prostą w przekazie i ładną w swej prostocie, metkę z ceną i napisem handmade, włos zjeżył jej się na głowie. Po co przepłacać skoro takie poduszki to naprawdę nic trudnego. 

UWAGA sekret: to tylko dwa kawałki materiału, zszyte ze sobą. 

Ja też zapragnęłam gwiazd i pomyślałam, że wykrój na nie musi być gdzieś w czeluściach internetu. Tamtadaam znalazłam! Nie tylko gwiazdy, nawet chmury się przypałętały. A więc nożyczki i kredy krawieckie w dłoń- pokażę Wam jak zaoszczędzić i uszyć takie cuda :)


Co będzie nam potrzebne?
-dwa kawałki materiału ok 50cm x50cm;
-drukarkę by wydrukować szablon;
-kredę krawiecką;
-nożyczki;
-wypełnienie.

Rozpoczynamy od ściągnięcia i wydrukowania wzoru ze strony http://www.camelotfabricsblog.com. Wzór jest w kilku częściach żeby można było go wydrukować na kartkach A4. Po wycięciu, sklejamy w miejscach do tego oznaczonych. Pod linkiem znajdziecie szablon gwiazdy, a także małej i dużej chmury. Teraz wystarczy przyłożyć szablon do materiału i odrysować.

Uwaga: Pamiętajcie o dodaniu do każdego boku ok. 1 cm zapasu na szwy. 



Przy przeszywaniu gwiazdy/chmury musimy pamiętać o zostawieniu otworu na wywinięcie i wypchanie poduchy. I oto cały proces. Oczywiste po wypchaniu otwór zaszywamy i cieszymy się naszą osobistą gwiazdę i chmurą.

Co do szycia, mam jedną wskazówkę, która mnie samej bardzo pomaga przy zszywaniu dość trudnych rzeczy. Trudnych ze względu na ich kształt. Kiedy zbliżamy się do momentu gdzie radykalnie zmieniamy kierunek szycia (np. przejście do drugiego ramienia gwiazdy). Przy wbitej igle w materiał podnosimy stopkę i tak przekręcamy materiał by "następna" linia szycia znalazła się dokładnie przed igłą. 

Zobaczcie jak mi wyszło:



By jeszcze bardziej Was zachęcić do gwiazd i chmur, w poduszkowym wydaniu, zapraszam na kilka inspiracji. Zapewniam zakochacie się w tych miękkich cudeńkach.


http://draadenpraat.nl/blog/








I jak? Zainspirowani?
Agata (Lescils)

Agata (lescils)

Jeżeli masz jakieś pytania lub po prostu spodobał Ci się mój wpis, koniecznie daj mi o tym znać :).