DIY: Marynarskie dodatki. Materiałowa girlanda.


Pewnie nie raz, Mamy kochane, spotkałyście się z materiałowymi girlandami. A to przykuwają uwagę w modnej kawiarni, na pięknych zdjęciach w dziecięcych pokojach czy wystają zza rogu jeszcze modniejszego namiotu tipi. Taaak ja też je tam widziałam i oczywiście nie mogło materiałowej girlandy zabraknąć w pokoju Leona. Materiały do jej zrobienia czekały od czerwca. Dzielę się tą niechlubną informacją gdyż może Wy kopniecie mnie w pupę bym więcej tak się nie obijała! Bo ja sama kopię się, kopię i nic. 

Plan powstał w mojej głowie kiedy zobaczyłam girlandę w gdyńskiej kawiarni Ciuciu Babka (możecie podejrzeć ją tutaj). Wiedziałam tylko, że trójkąty mają nie być jednakowe, żeby pasowały do siebie i jednocześnie były bardzo marynarskie. Ogromny problemem, z którym musiałam się zmierzyć było to jak duże mają być trójkąty/proporczyki by pasowały do okna i żeby nie trzeba było uszyć 20. W końcu wzięłam się w garść. Wyrysowałam kilka rozmiarowych możliwości i trafiłam na wielkość idealną (przynajmniej do naszego okna).



Skoro wiemy jak duże mają być trójkąty, wycinamy je z materiału (oczywiście każdy trójkąt x2). Na uszycie wykorzystałam 4 różne materiały, gdzie 3 z nich występują podwójnie. Wyszło 7 proporczyków. To żadna reguła i możecie zrobić girlandę z jednego wzoru tkaniny, wyciąć więcej proporczyków lub zrobić mniejsze wersje tych naszych.
UWAGA: Wymiary podane wraz z zapasem na szwy!

Wycięte trójkąty spinamy prawą stronę do prawej i przeszywamy po bokach. Górę trójkąta zostawiamy niezszytą. Mnie dzięki temu było dużo łatwiej przyszyć wszystko do gotowej lamówki.


Najwięcej pracy już za nami. Pozostało przyszyć proporczyki do lamówki. W naszej girlandzie przerwa między trójkątami wynosi ok. 5cm. 

UWAGA: Jak przyszyć trójkąty do lamówki? Kiedy góra jest niezszyta jedną część trójkąta przyszywamy do zagiętej części lamówki. Następnie zaginamy lamówkę i przeszywamy całość. Dzięki temu nawet jak nierówno przeszyjemy całą lamówkę to żaden szew nie będzie widoczny na proporczykach.

I to wszystko. Prawda, że łatwe? A tak wygląda efekt końcowy:


By było jeszcze bardziej marynarsko na girlandę naszyłam guzikowy ster. Oczywiście nie mogło zabraknąć również 'handmade'owego' oznaczenia. A te i inne guziki możecie znaleźć tutaj.



Agula (Lescils)

Agata (lescils)

Jeżeli masz jakieś pytania lub po prostu spodobał Ci się mój wpis, koniecznie daj mi o tym znać :).