Miejsce przyjazne dzieciom- Ciuciu Babka, kawiarnia godna polecenia!



Na wstępie chciałabym wytłumaczyć dziwną tematykę tego posta. Ta (nie da się ukryć) reklama i bardzo pozytywna opinia o tym miejscu nie została przez nikogo wymuszona ani sponsorowana. Chce jedynie przedstawić to miejsce, ponieważ uważam, że na to zasługuje. Może są Mamy w Trójmieście, które jak ja zastanawiają się gdzie będą dobrze się czuły ze swoim maluchem i sprawdzą Ciuciu Babkę. Mam nadzieję, że będą równie zachwycone co ja. 



Będąc jeszcze w ciąży natknęłam się w sieci na artykuł wymieniający miejsca  przyjazne dzieciom w Trójmieście. Bardzo zdziwiłam się i jednocześnie zasmuciłam komentarzami ludzi, którzy dzieci nie mieli i zapowiadali, że już więcej do tych miejsc nie przyjdą skoro mogą tam spotkać rodzinę z małym dzieckiem. 
Dzisiejszy bohaterem postu, a tak naprawdę bohaterką jest punkt na gdyńskiej mapie gdzie bez obaw można wybrać się z maluchem i nawet nikt nie krzywi się na hasło "karmienie piersią". Jako, że przez pół dnia z Leonem jesteśmy samotnikami w domu bardzo brakowało mi takich miejsc gdzie bez obaw mogłabym napić się kawy/herbaty i zjeść coś pysznego....z dzieckiem. Teraz już mamy swoje. 

Przeprowadzając się z Łodzi do Gdyni obawiałam się, że oprócz rodziny najbardziej będzie mi brakować bardzo klimatycznych miejsc w Łodzi na (tak zwanej) OFF Piotrkowskiej. Są to małe restauracje, miejsca gdzie można napić się piwa, wina, pysznie zjeść i spotkać ze znajomymi. Często stoliki zrobione są z palet, a krzesła z hipermarketowych wózków zakupowych. 

Ciuciu Babkę pokazała mi siostra, która podesłała mi ją do polubienia na facebooku z wiadomością "musimy tam iść". Kiedy nas odwiedziła był to pierwszy punkt wycieczkowego programu. Jako stara zakupoholiczka i nowy mieszkaniec Gdyni, punkty w mieście kojarzę wyłącznie po centrach handlowych. Mam dobrą wiadomość dla innych zakupoholików- kawiarnia znajduje się blisko CH Riviera. A że do Riviery mamy z Leonem bezpośredni autobus jest to super wiadomość i dla nas.
Pierwszym co przykuwa naszą uwagę kiedy odwiedzamy to miejsce jest wnętrze. Tutaj zachwyca. Ja od razu pomyślałam- znalazłam swoją kawiarnię rodem z OFF Piotrkowska. Pomimo białych ścian jest tam bardzo kolorowo, miło i przytulnie. Panuje też specyficzna, bardzo domowa atmosfera.




Krzesła obite są kolorowymi materiałami, w oknach powiewają tkaninowe proporczyki (girlanda), kolorowe poduchy zachwycają kształtem i pomysłowością wykonania, a książeczek i innych zabawek jest pod dostatkiem.




Co więcej bardzo dużo tu usztykowych inspiracji. 

Według mnie najważniejszym miejscem w kawiarni jest wydzielona przestrzeń dla dzieci. Oprócz wspomnianych wyżej książeczek, zabawek, mali mieszkańcy Gdyni znajdą tu wielką tablice po której mogą pisać, mazać i pokazywać swoją kreatywność bez ograniczeń. Ta część jest jakby odgrodzona od reszty kawiarni co też ma swoje zalety.




Ale wnętrze to nie wszystko. Co nam po wnętrzu kiedy jedzenie takie sobie. Tutaj nie musimy się martwić. Radzę porzucić myśl o wszystkich dietach kiedy mamy zamiar tam się wybrać. Bardzo polecam tarte z białą czekoladą (słodkie niebo w gębie) i chyba jedną z lepszych herbat zielonych jakie piłam- z trawą cytrynową. A takim wyglądem kuszą ciasta:



W menu oprócz słodkości także coś na słono.

Kiedy Leon zaczął marudzić nikt nie patrzył na mnie wzrokiem "ucisz to dziecko". Mój syn dostał do pooglądania książeczkę ("oczami maluszka"), a nawet Pani (kelnerka) pomogła przenieść nasz cały dobytek z krzeseł na kanapę. Jak widać poniżej sytuacja szybko została opanowana.


Co ważne Ciuciu Babka to nie tylko pyszne ciasta i kawa. Organizowane są tu też różne spotkania, wykłady i warsztaty dla Mam i dzieci. Ja bardzo żałuje, że nie wiedziałam wcześniej o chustowym spotkaniu bo pewnie stałabym z moją chustą i Leonem w kolejce. Aktualnie można zapisać się na halloweenowe warsztaty decoupage. Wszystkie informacje umieszczane są na fanpage'u na facebooku---> klik.

A co więcej na miejscu możemy nabyć przepiękne dziecięce dodatki: 


Ja się chyba skuszę na czapkę ale albo głowa mojego syna urośnie albo czapka się zmniejszy. Jakość bardzo dobra, a cena nie zwala z nóg:)

Jedynym minusem Ciuciu Babki są schody bez podjazdu jednak zostałyśmy z siostrą zapewnione, że taki stan nie potrwa długo .

Ciuciu Babkę znajdziecie przy ulicy Piłsudskiego 30 w Gdyni.


Zdjęcia Ciuciu Babki pochodzą z fanpage'a kawiarni, wstawione za zgodą właścicieli. 

Mam nadzieję, że do zobaczenia w Ciuciu Babce na kawie,
Lescils.

Agata (lescils)

Jeżeli masz jakieś pytania lub po prostu spodobał Ci się mój wpis, koniecznie daj mi o tym znać :).