jak zrobić coś z niczego niewielkim kosztem? Przeróbki prosto z IKEI.

Dzisiaj trochę nietypowo- post zawierający listę inspiracji. Pomysły uniwersalne bo wykorzystujące przedmioty, które znajdziemy w każdym sklepie IKEA. Z ciekawości zaczęłam szukać inspiracji na DIY z rzeczy, które dostaniemy w tym sklepie. Nigdy nie sądziłam ile fajnych pomysłów można wykorzystać nie wychodząc z IKEI. Poniżej zebrałam 10, według mnie najłatwiejszych i najbardziej uniwersalnych Ikeowych propozycji. Przy wyborze kierowałam się prostotą wykonania pomysłów, a także niewielkim kosztem zakupu.
Skoro mnie Ikea kojarzy się z tanimi rzeczami to tym bardziej nie można przepłacać "ulepszając" ich produkty.

Lista 10 Ikeowych inspiracji:

1. Podkładki pod kieliszek jako ścienne "przypominajki" lub mini tablica korkowa.




Powyższe zdjęcia pochodzą ze tej strony, gdzie przedstawionych jest kilka pomysłów jak pomalować podstawki i w jaki sposób je ozdobić. Co będzie potrzebne? Jedynie korkowe podkładki pod kieliszek z Ikei za 2,99 zł (4 sztuki) i według uznania- mogą być farby, mazaki, resztki tkanin...co nam tylko wpadnie do głowy.







2. Nietypowe lustro na ścianę.


Ikea w sprzedaży ma małe lusterko w bardzo zachęcającej cenie. Jego dostępność i jedynie 5,99 zł jakie musimy zapłacić za sztukę powoduje, że może być to dość powszechna dekoracja mieszkania. Łatwo możemy wyróżnić nasze mieszkanie na tle innych. Wystarczy kupić kilka sztuk lusterka (nie musi być to 8 jak na powyższym zdjęciu), pomalować ramki i zestawić je razem. By wyglądały jeszcze ciekawiej można tak ułożyć kompozycję by lusterka nachodziły na siebie. Zdjęcie znalazłam tutaj.

                                       
Oczywiście kompozycji na małe lusterka MALMA może być mnóstwo. Wszystko zależy od tego gdzie chcemy je powiesić, czy mają być tylko dekoracją i jak daleko nasza wyobraźnia jest w stanie nas zaprowadzić.  


3. Koronkowe lampki.

http://www.pinterest.com/pin/494340496571353273/


Jak tylko koronkowe świeczniki, doniczki i lampiony weszły do sprzedaży szukałam pomysłu gdzie mogłabym je umieścić w domu. Jednak świeczniki nie są mi potrzebne, a kwiatki niestety mnie nie lubią-pewnie dlatego,że notorycznie zapominam o ich podlewaniu.

Z powodu mojej koronkowej miłości ta lista nie mogła obyć się bez tej lampy. Co będzie potrzebne? Wystarczy kupić koronkowe świeczniki, potrójny kabel i żarówki. Zaproponowałam potrójny kabel (IKEA 29,99), ponieważ kilka lampek złączonych razem wygląda bardzo ładnie i oryginalnie. Oczywiście w Ikei są też w sprzedaży kable pojedyncze, dużo tańsze, a pojedyncza koronkowa lampka też będzie interesującą dekoracją. 
 
4. Szyjemy tanią pufę.

Kolejnym pomysłem na mojej liście jest pufa z dywaników tkanych. Pomysł i cały "przepis" znalazłam tutaj. Z pewnością niebawem taka pufa znajdzie się w naszym mieszkaniu. Do jej zrobienia wystarczą 3 dywaniki z Ikei (każdy za 9,99 zł), maszyna do szycia, suwak i wypełnienie. Kiedyś widziałam że taką uszytą pufę można częściowo wypełnić nieużywanymi ręcznikami.  



.  Dywaniki w Ikei jak widać są dostępne w różnych kolorach więc każdy może dopasować taką pufę do swojego wnętrza lub ogrodu. 


Podczas szycia tak grubego materiału należy pamiętać o grubszych niciach i igle. Mam nadzieję, że skoro silvercrest dał rade z filcem to z dywanikiem też sobie poradzi

5. Neonowe ściereczki kuchenne.

Ściereczki kuchenne zawsze się przydają. A oryginalnie i własnoręcznie ozdobione będą cieszyły nasze oko każdego dnia.
http://www.brit.co/neon-tea-towels/?utm_campaign=pinbutton_hover
Kupując neonowe nici i wykorzystując podstawowe ściegi w maszynie do szycia bardzo szybko zwykła biała tkanina (lub zwykła ściereczka) może zamienić się w ładną ściereczkę kuchenną. Wystarczą kawałki białej tkaniny (oczywiście kolor tkaniny zależy od indywidualnych preferencji), linijka, ołówek (lub mydełko krawieckie), nici i oczywiście maszyna do szycia.  


W Ikei oprócz mebli i wyposażenia wnętrz również znajdziemy tkaniny. Często można znaleźć ciekawe tkaniny w skrawkach już wycenione i zważone. Na stronie Ikei oprócz białej tkaniny (7,99 zł za metr), znalazłam też ściereczki kuchenne (1,50 zł/szt), które można obszyć jak tylko nam się spodoba.  

                                   
Przy białej tkaninie nasza kreatywność ma większe pole do popisu. Ale kupując kilka ściereczek za 1,50 zł nie trzeba kroić materiału i wymierzać odpowiedniej wielkości kawałków.
Niestety Ikea nie ma w sprzedaży białych ściereczek. Jedyne białe, tanie i dostępne to te obok.  





6. Szyjemy poduszki.

To już ostatni szyciowy DIY z Ikei. Pomysł jest banalny jednak ja dopiero jak zobaczyłam te poduchy pomyślałam "dlaczego ja na to wcześniej nie wpadłam"... A oto poduchy:

http://www.pinterest.com/pin/252834966553029602/



Dalej w temacie tkanin ikeowych. Wystarczy kupić kawałek takiego materiału, wyciąć w tym przypadku liście, zszyć boki i wypchać. Ze wszystkich materiałów dostępnych na stronie Ikei według mnie jedynie te dwa obok nadają się na takie poduchy. Kraby mnie kupiły i dużo bardziej podobają mi się niż liście. Pewnie przy najbliższej wizycie w Ikei skuszę się na nie i powstanie krabowa poducha.  
 


Pomysł jak wiele inspiracji znalazłam na pintereście. Został on tam dodany z bloga Ikei.

7 i 8. Ozdabiamy kubki i talerzyki.



Kolejny pomysł na szybką zmianę i wyrażenie swojej kreatywności to pomalowanie kubka, talerzyka lub miseczki mazakiem. Oczywiście mazak musi być odpowiedni żeby zmywanie go nie "przepędziło".
Projektów może być bardzo dużo- od wydrukowania szablonu i odrysowania go po różnokolorowe esy floresy. Bardzo fajnym rozwiązaniem na prezent  może okazać się kupienie dwóch białych kubków i pomalowanie ich z myślą o obdarowywanej osobie (nie muszą wtedy to być kubki za 1,99 zł :) ).

Mnie urzekły poniższe talerze w czarne proste wzory- tylko czekam aż wytłukę wszystkie naczynia, które posiadamy w domu i zastąpię je swoimi własnymi dziełami sztuki.









Poniżej dwie propozycje:



http://wetpaint.tumblr.com/image/47206578249

Jednokolorowe rysunki też wyglądają interesująco więc nie trzeba od razu kupować kilku kolorowych mazaków co wpłynie na cenę wykonania całego pomysłu. Dokładną instrukcję jak narysować "J" na kubku znajdziecie tu.

9. Kanarkowa lampa. 

Kolejna lampa, a właściwie jej podstawa, która sama w sobie w Ikeowej wersji bardzo przypadła mi do gustu. Kiedy zobaczyłam jej nową/odmienioną wersję zapragnęłam zrobić taką samą. Na razie jednak jest na mojej liście "to do". Oto i ona:


Autorka pomysłu pomalowała zewnętrzną część lampy na kolor żółty, specjalną farbą do szkła. Dokładny opis znajduje się pod tym linkiem: http://www.cape27blog.com/2012/08/painting-ikeas-bran-lamp/. Sama podstawa w Ikei nie jest droga, a razem z farbami do szkła tworzą bardzo udany duet.

                                                             



10. Malujemy dalej- niepozorny stołeczek.

Na pierwszy rzut oka stołeczek ten wygląda bardzo niepozornie. Kosztuje niewiele, a jego uniwersalność sprawia,że może być wykorzystany w wielu wnętrzach. 


 W ogóle nie zwróciłabym na niego uwagi gdyby nie to zdjęcie:


Czego potrzebujemy? Stołka, farb, (tutaj użyto farby w spray'u) i odrobiny wyobraźni :) Nie wydaje mi się, że ten stołek jest polakierowany więc raczej papier ścierny nie będzie potrzebny, ale mogę się mylić. Stołek znalazłam tutaj, a pod tym linkiem dowiemy się jak te malunki wykonać. 

To,że kilka rzeczy z powyższej listy na pewno znajdzie się w mieszkaniu jest tylko kwestią czasu :) Mam nadzieję, że też coś z mojej listy wybierzecie dla siebie.

Na liście nie umieściłam papierowego klosza REGOLIT. Zostanie on bohaterem kolejnego posta i cała uwaga będzie skupiona tylko na nim.

Miłego DoItYourselfowania,
Lescils.



Agata (lescils)

Jeżeli masz jakieś pytania lub po prostu spodobał Ci się mój wpis, koniecznie daj mi o tym znać :).