malujemy palcami. Papierowy klosz z Ikei głównym bohaterem.

Jak zapowiadałam w ostatnim poście (klik) papierowy klosz z Ikei będzie dzisiejszym bohaterem.
Nie jestem w stanie przypomnieć sobie kiedy ostatni raz malowałam cokolwiek innego niż ściany. A malować palcami to ostatnio chyba w przedszkolu. Pomysł na pomalowanie papierowej lampy znalazłam na stronie bloga Ikei gdzie zaproponowano niebieski efekt ombre od spodu. Stwierdziłam czemu nie:) I tak od pomysłu ombre przez duże czarne koła wyszedł obrazek rodem z przedszkola. A oto moje dzieło:


Wystarczy mieć w domu (lub kupić) REGOLITA, farby (ja użyłam najzwyklejszych farb akwarelowych), trochę starych gazet na podłogę/stół i pędzelek kiedy nie chcemy brudzić paluchów. Oczywiście należy pamiętać o dokładnym zabezpieczeniu miejsca pracy.  




Wyciągnęłam farby, nieużywaną już gąbkę (pędzelków w domu nie znalazłam) i zabrałam się do malowania. Gąbka wcale nie zdała egzaminu- pobierała dużo wody i kilka razy miałam obawy,że papier się przez to przerwie. Z powodu braku innych możliwości szybko musiałam zastąpić ją palcami.


Malowanie REGOLITA do najłatwiejszych nie należał- musiałam cały czas trzymać klosz, uważać żeby nie dotknąć niczego już pomalowanymi częściami i oczywiście nie używać dużo wody żeby papier nie przemiękł. Jednak frajda z pobrudzenia paluchów i myśl,że będzie trochę inaczej i weselej w pokoju Fasola całkowicie to rekompensowała:) 

Mnie do malowania najbardziej skusiła cena-w razie popsucia ratuje mnie 5,99 zł i jakieś 30 km do Ikei:) Tak niska cena zachęca również do eksperymentowania co jakiś czas z nowymi kolorami i wzorami. W sieci można znaleźć bardzo dużo inspiracji i pomysłów. Nie tylko jaki wzór wykorzystać przy malowaniu ale też na przykład jak doczepić papierowe motylki żeby całość tworzyła piękny efekt. Oczywiście lampa pomalowana w inny wzór, innym kolorem będzie świetnie wyglądała jako piknikowa dekoracja czy klosz w salonie lub jadalni.

Klosz już na swoim miejscu:




Miłego malowania,
Lescils.



Agata (lescils)

Jeżeli masz jakieś pytania lub po prostu spodobał Ci się mój wpis, koniecznie daj mi o tym znać :).