Dzień Babci i Dziadka. A Wy macie już pomysł na prezent?


Święto kochanych Babć i Dziadków zbliża się nieuchronnie. Jak zawsze przy takich okazjach zadajemy sobie pytanie: CO KUPIĆ/ ZROBIĆ? Dziadkowie to tacy cudowni ludzie, których ucieszy chociażby najmniejszy, (żeby nie powiedzieć najbrzydszy) bazgroł od ukochanego wnuczka/wnuczki. Ale skoro Leon jeszcze nie da rady narysować laurki, prezentem musimy zająć się my. Ja Dziadków od dłuższego czasu już nie mam, a przeżywanie tych dwóch dni na nowo bardzo mi się podoba. Poniżej moja lista z prezentami dla Dziadka i Babci. Nie jest ona długa, a może problem "co kupić/zrobić" zostanie rozwiązany.


1.ALBUM ZE ZDJĘCIAMI.

Pamiętam jak moja babcia miała włożone za szybę w kredensie moje zdjęcie zrobione na jednej z "sesji" w przedszkolu. To nawet nie było zwykłe zdjęcie, to był kalendarz ze zdjęciem chyba na rok 1994. Ozdabiał on kredens jeszcze przez kilka następnych lat. Moja historia, a także z pewnością te, które i Wy możecie przytoczyć potwierdzają, że Dziadkowie szaleją na punkcie zdjęć wnuków. Co więcej, jestem pewna, że oglądaliby je codziennie. Ze zdjęciami bardzo dużo wspólnego ma mój pierwszy pomysł na prezent z okazji Dnia Babci i Dziadka. Zahacza on troszeczkę o tematykę DIY. Nie martwcie się nie będzie o wyrabianiu pralinek czy innych propozycjach na poziomie zaawansowania: "pięknie wygląda tylko na obrazku w internecie", a o albumie ze zdjęciami.

My taki album zrobiliśmy Dziadkom Leona na Święta Bożego Narodzenia. Moi rodzice pokazują go każdemu kto ich odwiedzi więc chyba prezent bardzo się spodobał. Jedynym argumentem, który może znacząco osłabić zapał  jest jego pracochłonność i co tu dużo mówić, koszt. Podobną formę prezentu możemy uzyskać zamawiając na przykład fotoksiążkę. Ani ja ani tata Leonka nie lubimy tak kolorowych i mocno ozdobionych albumów ze zdjęciami. Dlatego też nie skorzystaliśmy z tej już prawie gotowej opcji. Chcieliśmy by nasz upominek był jak najbardziej elegancki dlatego też postawiliśmy na czarno-białą kolorystykę. Zaczęliśmy od wyboru zdjęć, ich obrobienia i dopracowania, następnie pod ilość zdjęć wybraliśmy album. I chyba najmniej przyjemna czynność- naklejanie samoprzylepnych naklejek na odwrocie zdjęć by później umieścić je na kartach albumu.

Poniżej to co nam wyszło:





Album ma pergaminowe przekładki i strony z kartonu, a jedynym rozmiarem zdjęć, które mogliśmy wykorzystać to 10x15 cm. Co do wywoływania zdjęć- warto szukać promocji na odbitki lub kuponów na grouponie.

2. RAMKA ZE ZDJĘCIEM WNUKA/WNUCZKI.

Kolejna propozycja zdjęciowego prezentu to ramka na zdjęcie, oczywiście z zawartością. Ilu Dziadków tyle gustów, a ile gustów tyle ramek. Wybór jest oszałamiający. Ja wybrałam kilka, które według mnie są tak proste i klasyczne, że powinny trafić w gusta większość osób.

Ramka ze zdjęciem to też miły prezent nie tylko dla Babci i Dziadka. Możemy wykorzystać go na różne okazje: urodziny, imieniny, Dzień Mamy, Taty, o Walentynkach już nie wspominając.

UWAGA: Jeżeli jesteście na diecie, staracie się ograniczać spożywanie słodyczy lub nie lubicie czekolady, dalsza część posta może wywołać efekt odwrotny.

3. CZEKOLADOWE TELEGRAMY, PERSONALIZOWANE PRALINKI I INNE PYSZNOŚCI DLA CZEKOLADOHOLIKÓW.

Ja uwieeeelbiam czekoladę. Pod każdą postacią! Spokojnie mogę się nazwać czekoladoholikiem. A jeżeli w naszej słodyczowej szafeczce jest jakaś tabliczka, prędzej czy później zostanie przeze mnie pochłonięta. Co więcej kiedy zawieruszy się tam czekolada Galaxy....wtedy nie idę spać póki nie zjem przynajmniej połowy!

Jeżeli Babcia i Dziadek również są fanami słodyczy, a szczególnie czekolady, miłym podarunkiem będą dla nich dedykowane czekoladki/pralinki. To propozycja, z której i my w tym roku skorzystamy. Mam nadzieję, że Dziadkowie Leonka nie przeczytają tego posta przed swoim świętem. Z racji tego, że mieszkamy od nich tak daleko opcja zamówienia czekoladek pod ich drzwi dokładnie na 21 i 22 stycznia przesądziły o zakupie. Poza tym jestem zachwycona tymi opakowaniami. 



Kiedy pralinki do końca Was nie przekonują może polubicie czekoladowe telegramy?



3. UNIWERSALNE, CZEKOLADOWE PYSZNOŚCI.

Jeżeli uważacie, że czekolada jest bardzo trafionym pomysłem ale niekoniecznie w postaci telegramu czy dedykowanych przysmaków, proponuję produkty WEDLA. Dzięki temu, że opakowanie czy wygląd czekoladek nie wskazuje komu moglibyśmy je podarować są bardzo uniwersalnym pomysłem na prezent. Wybór ogromny, od czekolad pitnych (w formie puszki czy mieszadełek), przez praliny  aż po torciki wedlowskie. 




4. Kartka z życzeniami.

W tych dniach tak naprawdę liczy się pamięć i żadne spóźnione prezenty tego nie nadrobią. Chyba najbardziej wartościowym prezentem jest po prostu kartka z życzeniami, buziak z magicznymi słowami "Kocham Cię Babciu/Dziadku", wspólnie wypita herbatka czy najprostsza laurka. 

Tak naprawdę te prezenty powinny być na szczycie listy ale myślę, że każdy je zna i o nich pamięta dlatego znalazły się w tym miejscu. 

Jeżeli Wy macie inne pomysły na prezenty, które bardzo się sprawdziły, koniecznie dajcie znać.

Lescils.

*źródło głównego zdjęcia: natablicy.pl
*produkty przedstawione w poście pochodzą ze sklepów: home&you, ikea, wedel, chocolissimo
*post nie jest przez nikogo sponsorowany!

Agata (lescils)

Jeżeli masz jakieś pytania lub po prostu spodobał Ci się mój wpis, koniecznie daj mi o tym znać :).