czaszkowa, pikowana kołderka dla Fasolka.


UDAŁO SIĘ! Po całym tygodniu pracy, pikowana i kombinowania kołdra gotowa. Materiał nie został źle pocięty i zmarnowany, zamówiona owata wykorzystana, ja dowiedziałam się,że powinnam poćwiczyć szycie prosto- więc wszystko wyszło na plus. Nawet mój silvercrest nie miał problemu z szyciem- silvercreście jestem dumna! A oto efekt:



Wzór pikowania do specjalnych nie należy- ot zwykłe kwadraty i prostokąty (bałam się,że romby są wyższym stopniem wtajemniczenia).
Do lamówki wykorzystałam resztki materiału w kropki i resztki materiału z królika (klik). Wycięłam prostokąty o szerokości 14 cm i po zszyciu w jeden długi pas, zaprasowałam na pół. Całą lamówkę szyłam ręcznie- przy moich krzywiznach bałam się,że maszyna jeszcze bardziej je unaoczni. Najpierw zaprasowany pas przyszyłam na czaszkowej stronie niebieską nitką- dzięki odgięciu nitka się chowa i jej nie widać. Dzięki zaprasowaniu materiału na stronie w kropki, nie musiałam już go podwijać, a jedynie wykorzystać przeźroczystą nitkę/żyłkę żeby nic nie było widać. Lamówki bałam się najbardziej, a nie taki diabeł straszny:).


Nie bardzo wiedziałam jakiej grubości wypełnienia użyć, więc zamówiłam grubą na 1,5 centymetra owatę i złożyłam ją na pół. Tak więc wyszło 3 centymetrowe wypełnienie kołderki. Po uszyciu stwierdzam, że nawet ta jedna warstwa (1,5 cm) też  by wystarczyła.


Z racji zbliżającego się wielkimi krokami porodu konieczne było zdemolowanie mojego szyciowego kącika i zrobienie miejsca na posłanie dla nowego króla domu. Bye bye szyciowe biureczko, lampko i manekinku. Fasolku, a Ty nie dość, że masz gdzie spać to i nawet pod czym/na czym :).



Mam tylko nadzieję, że Fasol bez buntów będzie chciał z niej korzystać.


EDIT: Czaszkową kołderkę można ozdobić metkami. Ja z racji szycia kolejnej sztuki zdecydowałam się na dwie metki: "handmade with love" i metkę przedstawiającą motyw przewodni czyli czaszki. 

Jeżeli zastanawiacie się jak poradzić sobie z lamówką, co więcej wykonać ją samemu zapraszam na tutorial: PRZEPIS NA LAMÓWKĘ.




Miłego pikowania,
Lescils.

Agata (lescils)

Jeżeli masz jakieś pytania lub po prostu spodobał Ci się mój wpis, koniecznie daj mi o tym znać :).