Święta na kraftsach: Szybki, Mikołajkowy prezent DIY? Filcowy pokrowiec.


Mikołajkowe drobiazgi to taki mały przedsmak tego co nas czeka 24 grudnia. Jeżeli oczywiście byliśmy grzeczni i Mikołaj o nas nie zapomni. Mały drobiazg często sprawia więcej problemów niż prezent z o wiele większym budżetem. Nie dość, że Mikołajki to pierdołowaty prezent (do ok. 30zl)  to jeszcze przy prezentach dla Pana J dochodzi pewien problem. Pana J. to miłośnik wszystkiego co z jabłkiem związane (tym od Jobsa), niestety nikt tam nie przewidział produktów do tak niskiej kwoty. W tym roku, Pan J na szczęście sam podsunął mi pomysł, prosząc o pokrowiec na komputer.

Kończąc te moje osobiste wywody chciałabym Wam pokazać, iż taki pokrowiec to naprawdę bardzo łatwa rzecz do uszycia. Koszt z pewnością poniżej jego ceny sklepowej.

Co wykorzystałam?
-filc, wybrałam szary 3mm;
-materiał na dodatkową kieszeń (wygrał grubszy materiał z Ikei- ten od huśtawki. Zastanawiałam się również nad eko-skórą- nawet ją już zakupiłam. Jednak paski górą!)
-guzik i dwa paseczki skóry na zapięcie;
-maszyna do szycia;
-wymiary komputera, tabletu;
-45 minut wolnego czasu;

To ile filcu będzie nam potrzebne najbezpieczniej wymierzyć za pomocą komputera/tabletu. Dzięki temu za bardzo się nie pomylimy gdyż pamiętajmy, każdy komputer czy cokolwiek co musi zmieścić się do filcowego pokrowca ma też swoją grubość. Kiedy nie weźmiemy tego wymiaru pod uwagę może to w znacznym stopniu skomplikować efekt końcowy. 

Jeżeli jednak nie mamy takiej możliwości, wymiary z pewnością znajdziemy na stronie każdego sklepu z elektroniką.

Wymiary mamy, czas na filc.
UWAGA: Jedną ścianę pokrowca uzyskamy składając filc na pół. Nie ma potrzeby wycinać dwóch oddzielnych prostokątów. Najlepiej tak rozplanować projekt by przy zagiętym boku znajdowała się najgrubsza część komputera (pisze o tym gdyż w Macach grubości boków różnią się między sobą).

Kiedy JEDEN prostokąt wycięty, czas na kieszeń. Oczywiście nie jest ona konieczna w każdym projekcie. Ja dostałam wytyczne by kieszeń pomieściła ipada. Zrobiłam ją z materiału w paski. By żadna nitka nie wychodziła i wszystko wyglądało jak najlepiej, najpierw zszyłam ze sobą dwa kawałki materiału i wywróciłam na prawą stronę.

Jako zapięcie wykorzystałam paski skóry i guzik. Z przodu pokrowca przyszyłam guzik, a z tyłu dwa skórzane paski. Mechanizm działa z najprostszym wiązaniem.


Jak szyć filc Silvercrestem?
Nie powiem, że maszyna radzi sobie z nim jak po maśle, ale byłam bardzo zaskoczona, że bez większych problemów poradziła sobie z przeszyciem dwóch warstw 3mm filcu. Poniżej ustawienia, z których ja korzystałam.

szerokość ściegu:
długość ściegu: 3
naprężenie nici: 8/7
ścieg: A

A tak pokrowiec prezentuje się w swojej roli:





A Wy jakie macie pomysły na Mikołajkowe prezenty?

Agata (Lescils).

Agata (lescils)

Jeżeli masz jakieś pytania lub po prostu spodobał Ci się mój wpis, koniecznie daj mi o tym znać :).